Thursday, April 25, 2013

Ücretsiz Yazılım Alternatifleri

Gün içinde gerekli olabilecek yazılımların ücretsiz alternatiflerini paylaşmak istiyorum. Ülkemizde lisans konusu çok ihmal ediliyor. Para ödemek çoğumuzun işine gelmiyor ya da maddi olarak zorlayacak boyutta oluyor. Buna çözüm olarak lisans isteyen ürünler yerine bunların alternatiflerini kullanmak bir çözüm olabilir.

  1. Önce eğer İşletim sisteminizin Lisansı yoksa Ubuntu ya da Fedora oldukça güçlü işletim sistemleri olarak karşımıza çıkıyor. Bu işetim sistemleri paketlerinde birçok ücretsiz yazılım da kullanımınıza sunuluyor.
  2. Anti-virüs yazılımı olarak AVG ya da Microsoft Security Essentials kullanabilirsiniz.
  3. Elektronik posta için Gmail, eğer bilgisayar uygulaması kullanmak isterseniz Thunderbird,
  4. Metin editörü MS Office yani Word Excel, Powerpoint yerine Open Office
  5. Dokümanları PDF'e çevirmek için CutePDF ya da Bullzip
  6. Bilgisayarın daha performanslı çalışması için gereksiz dosyaları silen, vs.. CCleaner
  7. Grafik işlemler için Photoshop benzeri Gimp ve Inkscape
  8. Elektronik posta ile gönderilemeyecek büyüklükte dosyaları paylaşmak için FileMail
  9. Diyagram çizmek için Dia,
  10. Ücretsiz konferans için Free Conference Call, Dimdim ve Schedule Once,
  11. Proje planlama Open Workbench,
  12. Sunum hazırlamak için OpenOffice Impress,
  13. Uzaktaki bir bilgisaya bağlanmak için TeamViewer,
  14. Finansal kayıtlarınızı tutmak için GnuCash,
  15. Fotoğrafları düzenlemek için de Photoscape kullanabilirsiniz.

No comments: