Tuesday, June 25, 2013

Altın Yorumu - Stop loss

İlk kez böyle bir yazı yazıyorum.
İlk kez stop loss yapacağım. Bu demek oluyor ki altın alımına başladığım 2005 yılından bu yana hep karlı satış yaptığım halde bu kez zararına satış yapacağım.

Yazıyorum çünkü piyasa analizinde tecrübelerimi kaydetmek istiyorum.
Dediğim gibi ilk kez stop loss yapıyorum çünkü bence veriler belirgin. Basit ifadeyle stop loss zararı durdur demek. Yani ben şuan zararı azaltmak için zararına satış yapacağım. Amacım satacağım emtiayı ileriki bir tarihte daha düşük değerlerden daha fazla alabilecek konumda olmak.
Altın ve gümüş direnç noktalarını aşağı doğru kırdı. Bir sonraki durak noktaları muhtemelen aşağıdaki gibi.



Bu şekilde altında %7,7'lik düşüşten gümüşte ise %14,6'lık bir düşüşten kaçmaya çalışacağım.

Ayrıca güçlü dolara karşı düzenlemeler yapılmaya başlandı. Doların bundan sonra düşmesini bekliyorum. Doların düşmesi de altını da düşürecektir diye tahmin ediyorum. 1,98TL olan doların değeri şuan zaten düşmeye başladı.


Aşağıdaki 3 günlük Altın/TL, Gümüş/TL grafiklerinde New York COMEX ile bir artış görüldüğünden bu dönemde yine muhtemel bir artış gün içinde olacağından satışı bu aralıkta gerçekleştirmeyi düşünüyorum.




İfade etmeliyim ki bunlar sadece bir tahmin. Bu konuda piyasada dominant aktörler var ve onlar bir oranda geleceği görüyorlar çünkü kendilerine ait manipülasyon araçlarına sahipler.

Bakalım tahminlerim ne derece doğru çıkacak?


No comments: