Thursday, February 18, 2010

Birinci ve İkinci Dünya Savaşları

From Pictures

Günümüzü anlamak için tarihi anlamak çok önemli. Ülkemiz ve ülkemizle doğrudan ya da dolaylı olarak ilişki içinde bulunan ülkeler hakkında çok önemli ipuçlarını tarihte bulabiliriz. Kitaplar ve belgeseller yönünden çok ciddi eksiğimiz var. Daha yeni yeni bazı konular hakkında doğru bilgiye ulaşma şansımız oluyor.

Dünyayı ve yurdumuzu çok derinden etkileyen en önemli iki olay olan 1. ve 2. dünya savaşını anlatan bir çok belgesel yapılmış. Bunların çoğu İngiliz ve Amerikan yapımı. Bu filmlerde çekimler tahmin edebileceğinizden çok daha iyi durumda ve bol miktarda. Bunlardan bazıları:

- The First World War, BBC, 10 Bölüm: İzledim.
- The Great War and the Shaping of the 20th Century, 8 Bölüm: İzledim.
Sürükleyici anlatımı ile kesinlikle tavsiye edeceğim bir belgesel.
- The Great War, BBC, 26 bölüm.
- World War 2 The Complete History, 10 Bölüm. İzledim. Mutlaka seyredilmeli.
- World War II Behind Closed Doors
- Apocalypse - The Second World War


- Vtoraya Miravaya - Dyen Za Dnem (Вторая Мировая - День За Днем), 96 Bölüm. 22 bölümünü izlediğim belgesel müthiş hazırlanmış. Önce 1. dünya savaşını izlemek istediğimden bekletiyorum ama seyretmek için sabırsızlanıyorum. Anlatım, gerçekler, sırlar, günlükler,... çok etkileyici!

No comments: